Základní informace / Povinné informace

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Město Červený Kostelec

Město Červený Kostelec vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-515, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu a dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-106.

Město Červený Kostelec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území města. Je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Dále je právnickou osobou, jejíž vznik je dán zákonem. Bylo mu přiděleno IČ 272 566. Základní podmínky pro činnost města stanoví zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění (níže jen "zákon o obcích"). V souvislosti s reformou veřejné správy se město od 1. 1. 2003 stalo obcí s pověřenou působností pro další 4 okolní obce.

Město spravuje své záležitosti samostatně (samostatná působnost). Při výkonu samostatné působnosti se město řídí při vydávání obecně závazných vyhlášek zákonem, v ostatních záležitostech též jinými právními předpisy vydanými na základě zákona. Město vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Město Červený Kostelec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a v jiných právních předpisech. Státní správu, jejíž výkon byl zákonem svěřen orgánu města, vykonává tento orgán jako svou přenesenou působnost. Městský úřad Červený Kostelec vykonává přenesenou působnost v rozsahu pověřeného obecního úřadu.

Podmínky a principy

Město Červený Kostelec spravuje své záležitosti samostatně - samostatná působnost. Státní správu, jejíž výkon byl zákonem svěřen orgánu Města Červený Kostelec, vykonává tento orgán jakou svou přenesenou působnost. V rámci přenesené působnosti je Město Červený Kostelec  na základě zákona č. 314/2002 Sb. obcí s pověřeným obecním úřadem a obcí s rozšířenou působností.

  • Město Červený Kostelec
    • Zastupitelstvo města
    • Rada města
      • Komise bytová
        Posuzuje žádosti o pronájem bytu. Spolupracuje na vyhodnocení stavu stávajícího bytového fondu. Vyjadřuje se ke zřizování startovacích bytů a bytů pro seniory.
      • Komise dopravní
        Navrhuje opatření v oblasti dopravní obslužnosti. Navrhuje opatření v oblasti dopravní bezpečnosti. Vyjadřuje se k návrhům úprav dopravního značení. Vyjadřuje se k investičním záměrům v oblasti dopravy.
      • Komise pro kulturu a školství
        Podílí se na sestavování plánu kulturní činnosti. Koordinuje spolupráci příspěvkových organizací města, spolků a církví v oblasti kultury. Podává podněty k rozvoji folklórního festivalu a k dalším akcím pořádaných městem. Podává podněty k vzájemné komunikaci škol s vedením města.
      • Komise pro rozvoj města a participaci obyvatel
        Podílí se na vytváření a udržování vize města. Podílí se na vytváření a aktualizaci strategických dokumentů města. Vyjadřuje se k investičním záměrům z hlediska všestranného rozvoje města. Předkládá podněty k participaci a edukaci občanů v oblasti rozvojových témat města. Předkládá podněty ke zvýšení kvality veřejného prostoru. Podílí se na zpracování mapy problémových míst. Podílí se na vyhledávání míst vhodných pro architektonické či urbanistické soutěže. Vyjadřuje se k přípravě participativního rozpočtu.
      • Komise pro správu majetku
        Vyjadřuje se k prodeji a pronájmu majetku města. Podává návrhy na využití majetku města. Podílí se na zpracování cenové mapy města. Doporučuje opatření k údržbě městských budov v součinnosti s komisí výstavby.
      • Komise pro tělovýchovu a sport
        Vyjadřuje se k financování sportu a navrhuje opatření v této oblasti. Vyjadřuje se ke správě městských sportovišť a podává návrhy k jejich rozvoji. Koordinuje spolupráci sportovních organizací.
      • Komise sociální a zdravotní
        Podílí se na komunitním plánování. Sleduje dostupnost a kvalitu sociálních služeb a navrhuje opatření. Předkládá návrhy na zlepšení kvality života seniorů (mezigenerační setkávání, vzdělávání seniorů apod.). Vyjadřuje se k záměru zřízení domova pro seniory. Sleduje dostupnost zdravotní péče a navrhuje opatření. Vyjadřuje se k žádostem o přidělení bytu v pečovatelských domech.
      • Komise výstavby
        Vyjadřuje se k investičním záměrům města ze stavebně-technického hlediska. Vyjadřuje se k rozvojovým projektům města z pohledu technické připravenosti, hospodárnosti a stavebně-technického hlediska. Vyjadřuje se k rozvoji technické infrastruktury. Vyjadřuje se k návrhům na změny územního plánu. Vyjadřuje se k prodeji majetku města. Doporučuje opatření k údržbě městských budov v součinnosti s komisí pro správu majetku.
      • Komise životního prostředí
        Vyjadřuje se ke kvalitě životního prostředí a navrhuje opatření. Vyjadřuje se k odpadovému hospodářství a navrhuje opatření. Vyjadřuje se k péči o městské lesy a navrhuje opatření. Předkládá návrhy k obnově a rozšiřování veřejné zeleně. Vyjadřuje se k revitalizaci městských parků.Posuzuje žádosti o kácení dřevin rostoucích mimo les.
      • Letopisecká komise
        Spolupracuje s kronikářem města. Kontroluje zápis do kroniky města. Navrhuje doplnění textu kroniky.
      • SPOZ (Sbor pro občanské záležitosti)
        Organizačně zajišťuje slavnostní obřady (vítání občánků, výročí svatby…)
    • Organizace a zařízení města
      • Městská policie
        Obecní policie zabezpečuje místní záležitosti veřejného pořádku v rámci působnosti obce a plní další úkoly, pokud tak stanoví zákon o obecní policii nebo zvláštní zákon. Každý má právo obracet se na zaměstnance obce zařazené do obecní policie se žádostí o pomoc, strážníci jsou povinni v rozsahu svých úkolů požadovanou pomoc poskytnout.
      • Městské kulturní středisko
        Městské kulturní středisko je příspěvkovou organizací města Červený Kostelec provozující Divadlo J. K. Tyla, 3D digitální kino Luník, Grafoklub, Domek Boženy Němcové a městskou výstavní síň. Městské kulturní středisko pořádá široké spektrum kulturních akcí a událostí mezi které patří koncerty, divadla, filmy, festivaly nebo celá škála kurzů.
      • Městská knihovna
        V současné době patří knihovna k moderním automatizovaným knihovnám. Patří do skupiny střediskových knihoven, tj. metodicky a personálně obsluhuje čtyři své pobočky a pět knihoven v přilehlých obcích. Budova spolu se zahradou je průběžně rekonstruována a nově vybavována. V roce 2005 byla obnovena fasáda, která nahradila dožilou omítku z 50. let minulého století. Knihovna má cca 1350 registrovaných čtenářů a disponuje cca 46 000 svazky knih. Ročně si čtenáři půjčí více než 100 000 svazků knih a časopisů.
      • Základní umělecká škola
        ZUŠ je příspěvkovou organizací města a poskytuje základy vzdělání v uměleckých oborech. Svou činností motivuje žáky nejen pro studium na středních uměleckých školách a konzervatořích, ale i pro činnost v amatérských souborech v duchu pokračování tradic a aktivit našeho města. Studium je určené pro zájemce od 5 let, žáky základních i středních škol. V současné době škola poskytuje vzdělání pro 420 žáků a využívá tak svou plnou kapacitu.
      • Voda Červený Kostelec, s.r.o.
        Společnost VODA Červený Kostelec, s.r.o. byla založena městem Červený Kostelec transformací společnosti VODA Červený Kostelec p.o. ke dni 11.března 1999. Prvořadým úkolem společnosti je zabezpečit provoz a údržbu vodovodů a kanalizací pro veřejnou potřebu města Červený Kostelec. Společnost dále na základě uzavřených smluv provozuje a provádí údržbu vodovodů pro veřejnou potřebu v obcích Červená Hora, Horní Rybníky – Zábrodí a Žernov.
      • MŠ Náchodská
        Mateřská škola se nachází nedaleko centra města, i přes blízkost náměstí a rušné dopravní komunikace, mají děti možnost využití rozlehlé zahrady se spoustou zeleně oddělené od hlučného okolí. Kapacita MŠ je 125 dětí rozdělených do 5 tříd – Kočička, Beruška, Sluníčko, Krteček, Medvídek. Rodičům nabízíme spolupráci při vzdělávání jejich dítěte, zapojení do společnosti vrstevníků a společnou podporu dětských zájmů. Daných cílů chceme dosáhnout cestou vlastního poznávání a nabídkovou zájmovou činností. Hlavní náplní naší výchovné práce je využívání metody prožitkového učení.
      • MŠ Větrník
        Naše mateřská škola stojí na klidném místě nedaleko centra. Prostorná zahrada umožňuje v létě hru dětí v samostatných koutech pro jednotlivá oddělení, která jsou vybavena pískovištěm, domečkem, brouzdalištěm. V naší MŠ máme naplno využívají děti i krásná lesní zákoutí, které vybízejí ke hrám s přírodninami. V zimě máme dostatek prostoru pro hry se sněhem a na mírném svahu přímo v areálu školy můžeme sáňkovat. Máme zde také zrekonstruované dopravní hřiště a velké hřiště pro míčové hry.
      • Další organizace a zařízení města

náměstí T. G. Masaryka 120
549 41 Červený Kostelec
Telefon: +420 491 467 511
E-mail: mestock@mestock.cz
WWW: cervenykostelec.cz
ID Datové schránky: sacbh9g
  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

    náměstí T. G. Masaryka 120
    549 41 Červený Kostelec
  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    náměstí T. G. Masaryka 120
    549 41 Červený Kostelec
  • 4.3 Úřední hodiny

    pondělí8:00 – 12:0013:00 – 17:00
    úterý8:00 – 11:0013:00 – 15:00
    středa8:00 – 12:0013:00 – 16:00
    čtvrtekZavřeno
    pátek8:00 – 11:00V pátek má zavřeno odbor výstavby, matrika, sociální, evidence obyvatel
  • 4.4 Telefonní čísla

  • 4.5 Adresa internetové stránky

  • 4.6 Adresa podatelny

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

    Další informace jsou na stránce podatelny.

  • 4.8 Datová schránka

    ID Datové schránky: sacbh9g

9005-1428551/0100 (Komerční banka, a.s.)

00272566

DIČ: CZ00272566

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Městský úřad Červený Kostelec
    náměstí T. G. Masaryka 120
    549 41 Červený Kostelec
  • e-mailem: tomas.prouza@mestock.cz
  • elektronickým podáním:
  • telefonicky na tel. čísle: +420 491 467 548
Úřední hodiny
pondělí8:00 – 12:0013:00 – 17:00
úterý8:00 – 11:0013:00 – 15:00
středa8:00 – 12:0013:00 – 16:00
pátek8:00 – 11:00

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
  • Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno

  • Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
  • Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.

Další omezení práva na informace

  • Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
    1. se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
    2. jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
    3. jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
  • Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
    1. jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
    2. ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
    3. by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
  • Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
  • Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
    1. probíhajícím trestním řízení,
    2. rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
    3. plnění úkolů zpravodajských služeb
    4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
    5. činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
    1. provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
    2. škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
    3. knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
    4. Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
    5. kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.

Jak se o informaci žádá

Žádost o poskytnutí informace se podává
  1. ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
  2. písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Co musí písemná žádost obsahovat

  • označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
  • musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
  • musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
  • je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
  • musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
    1. brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
    2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
    3. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,

Jaký bude postup povinného subjektu

  • Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
  • Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
    1. se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
    2. bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
  • Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.

Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví

  • pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

    • ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
    • ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky.
    • zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
    • zák. č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích a o změně a doplnění některých dalších zákonů
    • zák. č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
    • zák. č. 200/1990 Sb., o přestupcích
    • zák. č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
    • vyhl. č. 326/2000 Sb., o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství názvy, o způsobu použití a umístění čísel k označení budov a o postupu a oznamování přidělení čísel a dokladech potřebných k přidělení čísel
    • zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
    • zák. č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon)
    • zák. č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
    • zák. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
    • zák. č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
    • zák. č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zabezpečení
    • zák. č. 379/2007 Sb., o ochraně před škodami způsobenými tabákem, alkoholem, návykovými látkami
    • zák. č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
    • zák. č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor
    • zák. č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách
    • zák. č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
    • zák. č. 561/2004 Sb., školský zákon
    • zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
    • zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
    • zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech
    • zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
    • zák. č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi
    • zák. č. 553/1991 Sb., o obecní policii
    • zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví
    • zák. č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech
    • zák. č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
    • zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
    • zák. č. 262/2006 Sb., zákoník práce
    • zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
    • zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
    • zák. č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků
    • zák. č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí
    • zák. č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
    • nař. vlády ČR č. 397/1992 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
    • zák. č. 21/2006 Sb., zákon o ověřování
    • zák. č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
    • zák. č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
    • zák. č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
    • nař. vlády ČR č. 37/2003 Sb., o odměnách členům zastupitelstev
    • vyhl. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích

    Do těchto předpisů lze nahlédnout u právníka MěÚ (kanc. č. 4).

    Etický kodex úředníků a zaměstnanců města Červený Kostelec Typ: PDF dokument, Velikost: 122.21 kB

    Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/

  • 11.2 Vydané právní předpisy

    Město Červený Kostelec vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
    Úřední deska, Sbírka právních předpisů

  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    Organizace je oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady.

    Sazebník úhrad za poskytování informací povinným subjektem a s tím spojených služeb.
    Zveřejňování informací provádí Město na své náklady. Poskytování informací na základě žádosti je prováděno za úhradu nákladů spojených s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat, odesláním informace žadateli a nákladů na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací, a to ve výši, kterou stanoví vedoucí odboru podle sazebníku:

    Mzdové náklady

    • 200 Kč za každou započatou hodinu práce zaměstnance spojenou s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace

    Materiálové náklady

    • černobílé kopírování nebo tisk: A4 jednostranné 2 Kč, oboustranné 3 Kč
    • černobílé kopírování nebo tisk: A3 jednostranné 3 Kč, oboustranné 5 Kč
    • barevné kopírování nebo tisk: A4 jednostranné 10 Kč, oboustranné 20 Kč
    • barevné kopírování nebo tisk: A3 jednostranné 20 Kč, oboustranné 40 Kč
    • každé CD-R, DVD-R: 15 Kč

    Doručovací náklady

    • hodnota balného a poštovného dle platného ceníku poskytovatele služeb

    Skutečnost, že za poskytnutí informace je požadována úhrada, jakož i její výše, se písemně oznámí žadateli před poskytnutím informace, včetně toho, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady vyčíslena.

    Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, žádost se odloží.

    Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel v pokladně městského úřadu nebo bezhotovostní platbou na účet města č. 9005-1428551/0100, VS 133 před podáním informace.

    Úhradu je žadatel povinen prokázat před poskytnutím informace. Úhrada je příjmem obce.

    Nepřesáhnou-li náklady spojené s poskytnutím informace 50 Kč, nebude úhrada nákladů vzniklých na základě jedné žádosti požadována.

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.

  • 13.1 Vzory licenčních smluv

    V současné době nejsou pro Město Červený Kostelec poskytnuty žádné vzory licenčních smluv.
  • 13.2 Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Město Červený Kostelec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Zpráva o poskytování informací za rok 2024

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2024.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 109,03 kB
Vloženo: 28. 1. 2025

Zpráva o poskytování informací za rok 2023

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2023.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 107,05 kB
Vloženo: 15. 1. 2024

Zpráva o poskytování informací za rok 2022

zprava-o-poskytovani-informaci.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 101,4 kB
Vloženo: 5. 2. 2023

Zpráva o poskytování informací za rok 2021

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2021.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 107,2 kB
Vloženo: 2. 2. 2022

Zpráva o poskytování informací za rok 2020

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2020.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 106,61 kB
Vloženo: 31. 3. 2021

Zprávy o poskytování informací rok 2019

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2019.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 105,52 kB
Vloženo: 17. 2. 2020

Zprávy o poskytování informací rok 2018

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2018.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 108,79 kB
Vloženo: 29. 1. 2019

Zprávy o poskytování informací rok 2017

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2017.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 106,15 kB
Vloženo: 29. 1. 2019

Zpráva o poskytování informací rok 2016

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2016.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 253,52 kB
Vloženo: 5. 4. 2017

Zpráva o poskytování informací rok 2015

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2015.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 253,27 kB
Vloženo: 1. 3. 2016

Zpráva o poskytování informací rok 2014

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2014.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 253,32 kB
Vloženo: 27. 1. 2015

Zpráva o poskytování informací 2000

zprava-o-poskytovani-informaci-2000_5e71984285094359b6aade1e98f9ef4a.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,46 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2001

zprava-o-poskytovani-informaci-2001_56645ae4e29b4380908e156454f417dd.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,54 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2002

zprava-o-poskytovani-informaci-2002_d8e74a545b1143bbbce946b494255bef.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,43 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2003

zprava-o-poskytovani-informaci-2003_11fabed7063143acbee9da31f474d527.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,47 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2004

zprava-o-poskytovani-informaci-2004_ad0bd589fc6c461c94529ecfe8021bcf.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 73,9 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2005

zprava-o-poskytovani-informaci-2005_6017bd69b1df4dbc9c62edf8d92027a5.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 75,26 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací rok 2012

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2012_e7291c5135b84f46bab223e9487cd643.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 192,39 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací rok 2013

zprava-o-poskytovani-informaci-rok-2013_36567315ee66498cb0f2837ee747a648.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 192,39 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2006

zprava-o-poskytovani-informaci-2006_43536048b36d438884913450a7bd757d.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,95 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2007

zprava-o-poskytovani-informaci-2007_169a093ae72b4ef58e8c0ad51e0be8e3.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,98 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2008

zprava-o-poskytovani-informaci-2008_f094b65c6e554a8ebd0f6b5fd1d3f768.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 75,76 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2009

zprava-o-poskytovani-informaci-2009_3eaefe4c80e24491913d6908c2c18962.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 74,34 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2010

zprava-o-poskytovani-informaci-2010_45db9e3d384647acb22a3176a55153b1.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 21,76 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Zpráva o poskytování informací 2011

zprava-o-poskytovani-informaci-2011_1adade7a4db04a3ca7ce821a54cfbb8f.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 192,41 kB
Vloženo: 31. 12. 2013

Město poskytuje informace žadateli na základě žádosti nebo zveřejněním.

Informace o městě a činnosti jeho orgánů je možné získat

  • na internetu na adrese http://www.cervenykostelec.cz,
  • na úřední desce,
  • na pracovištích MěÚ,
  • na vývěskách MěÚ rozmístěných po městě,
  • v tištěné či digitální podobě Červenokosteleckého zpravodaje.

Poskytování informací

  • Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací 
  • Podávání opravných prostředků proti rozhodnutí odborů MěÚ a orgánů města 
  • Přehled nejdůležitějších předpisů pro jednání a rozhodování města

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací

Ústně a telefonicky podané žádosti o poskytnutí informace vztahující se k působnosti města vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti dané organizačním řádem Městského úřadu v Červeném Kostelci.

Písemně podané žádosti (stejně tak i prostřednictvím faxu a internetu) v souladu s § 14 zákona jsou evidovány dle svého charakteru v podatelně MěÚ, na jednotlivých odborech MěÚ a v sekretariátu (odpovídají příslušní vedoucí odborů). Žádosti podané jinde (na služebně městské policie, v organizacích zřízených městem apod.) jsou předány příslušným zaměstnancům k zaevidování a vyřízení.

Možné způsoby vyřízení žádosti

  • Poskytnutím informace – písemnou odpovědí, nahlédnutím do spisu nebo odkazem na zveřejněnou informaci.
  • Odložením žádosti – je-li žádost neúplná nebo ji žadatel přes výzvu nedoplnil.
  • Odmítnutím žádosti – pokud se žádosti nevyhoví (je možné pouze formou rozhodnutí s náležitostmi dle § 15 odst. 2 zákona).

Je-li proti rozhodnutí podáno ve smyslu § 16 zákona odvolání, je vyřízeno těmito způsoby

  • Směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v přenesené působnosti, postoupí je vedoucí odboru příslušnému subjektu nejblíže vyššího stupně.
  • Směřuje-li odvolání proti rozhodnutí v samostatné působnosti, předloží je vedoucí příslušného odboru k rozhodnutí radě města.

Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní právní úpravou (zákon č. 123/1998 Sb. v platném znění).

Služby veřejné správy na portal.gov.cz

Životní situace je podkategorie, kde naleznete návody na řešení některých vašich problémů prostřednictvím našeho úřadu. Seznam článků naleznete v podkategorii Životní situace.

Portál občana

Životní situace a formuláře je možno nalézt v Portálu občana, který nově bude požadovat dvoufázové ztotožnění prostřednictvím NIA ID. Zde je možné provádět úhradu služeb prostřednictvím platební brány.

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.